رحيل غنوة شقيقة أنغام يحزن الوسط الفني.. تعرف على سبب سبها لأنغام على الميديا

توفيت المطربة والممثلة غنوة محمد على سليم، شقيقة الفنانة أنغام، منذ قليل، بعد تعرضها لحادث سير تم نقلها بعد إلى أحد مستشفيات التجمع الخامس لإسعافها، ولكنها سرعان ما فارقت الحياة قبل وصولها المستشفى، وأثارت وفاة غنوة شقيقة أنغام الحزن في نفوس الجميع، وتعتبر غنوة ابنة الموسيقار والملحن محمد على سليمان وشقيقة الفنانة أنغام، وظهرت فى بداية حياتها الفنية كمطربة ثم دخلت مجال التمثيل عن طريق مسلسل الأب الروحي، من خلال جزئه الثانى الذى يعرض حاليا على شاشة dmc، وفيما يلي نقدم لكن أبرز خلاف بين غنوة وأنغام شقيقتها.
اقرأ أيضًا.. وفاة الفنانة الجميلة غنوة شقيقة أنغام بسبب حادث سير مروع

بعد وفاة غنوة أخت أنغام.. تعرف على أكبر خلاف بين الأختين
قالت أنغام في البرومو الخاص ببرنامج "مصارحة حرة"، عن شقيقها "المعاق"، إنه أخوها وليس شقيقها، وهو ما رفضته غنوة بكل الأشكال.

وعلقت غنوة على هذا الكلام عبر صفحاتها الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي قائله "أخوكى غير الشقيق !! بس أخوكى عارفة الناس أصلها بتساعد الناس الغلابة اللى في الشارع مش أخوها غير الشقيق يا جهلة ياغبية !! فرحانة بغلطك، أحمد مش محتاج منك حاجة اللى هو أخوكى غير الشقيق، أصل هو أصلا خسارة يبقى أخوكى عشان انتى خسارة فيكى تخدى ثواب إنك حتى تقوليله كلمة حلوة اللى حتى مبتقوليهاش، ده انتى حتى لما شفتيه استخسرتي تبوسيه ‫#‏أنغام"‬.
وتابعت: "للأسف اسمك مش هتقدرى تغيريه وأحمد بيعرك أوى خسارة فيكى شرف أنه اسمه على اسمك للأسف مش هنعرف نغيره، انتى خسارة فيكى تشوفيه أصلا مش يبقى أخوكى غير الشقيق، ومش شرف لينا إنك للأسف اختنا، دى بجد اللى حاجة تعر، أحمد ده نعمة كبيرة ربنا مش عايز ينولهالك".