طبول الحرب تدق بين فانز “حمو بيكا ومجدي شطا” على تويتر.. وتدخلات خارجية لحل الأزمة.. شاهد التعليقات

انشغل الجمهور في الأيام الماضية بموضوع كلا من "حمو بيكا ومجدي شطة"، والمشاجرة التي حصلت ما بينهم، وأشعلت جميع مواقع التواصل الإجتماع بين مؤيد ومعارض لوجودهم على الساحة الفنية وسط نجوم كبار، ولهذا ترصد لكم "أهل مصر"، بعضا من أراء الجماهير عليهم كما يلي، قال أحد المتابعين على تويتر: "موضوع حمو بيكا ومجدي شطا وصل التلفزيون الموضوع كبر أووي".
بينما قال الآخر من عمان: "ربنا يستر بجد من اللي جاي، احنا هنا في عمان قلقانيين أوي على مصر من خناقة حمو بيكا وشطة دي وبندعي الامور تعدي علي خير علشان أهالينا وأصحابنا اللي هناك، ربنا يستر".
وقام أحد متابعي حمو بيكا بالدفاع عنه قائلاً: "هي الناس زعلانه من الفنان حمو بيكا ليه و بتحقد عليه !".
وأنتقد واحد من الجمهور ما يحدث قائلاً: "هو انتوا لو ناويين تشهروا اللي اسمه مجدي حبهان دا زي ما شهرتوا حمو بيكا ياريت تقولولي من دلوقتي عشان انا مش مستعد لكدا و مش ناقص فقعه مراراه !!".


وشرح الأخر ما حدث بين حمو بيكا ومجدي شطة في تعليقه: "حمو بيكا عامل حفلة وطلع كذا مرة يقول إن شطة وكذا حد تاني هيكونوا معاه، طلع شطة بعدها قال بيكا بيقول كدا علشان يلم فانز ويروحوا الحفلة وهو عنده فرح يوم الحفلة أصلًا D": الكثير والكثير من فيديوهات ردهم على بعض"
وأخيراً قال أحد المتابعين: "أهلى وترجى إيه ومصر وتونس إيه بس ياناس، شوفو حل نفك بيه ازمة حمو بيكا ومجدى شطه الله لا يسيأكم انا قلقانه".
والجدير بالذكر أن المشاجرة بين حمو بيكا ومجدي شطة، أندلعت عندما أعلن حمو بيكا عن إقامته حفلة مجانية لجمهوره والتي يقيمها احتفالًا بتصدره "يوتيوب" يوم 19 نوفمبر الجاري بنادي المعلمين، مخاطبا جمهوره "الحفلة مجانًا وهتعجبكم انتظروني في أكبر حفلة ومعايا كل النجوم اللي بتحبوها، "هدى ناصر، هدى بندق، تيتو الفيلو، ابو ليلة، سوسي نوبي، ومجدي شطة"، مضيفًا "بحبكم وانتوا اللي نجحتوني، وحب الناس مش بفلوس".
وعلق مجدي شطة، على مشاركته في حفل حمو بيكا، بظهوره في فيديو قال فيه: "أنا مش رايح حفلة حمو بيكا يوم 19 نوفمبر الجاري بنادي المعلمين، أنا عندي شغل في المطرية". ووجه مجدي شطة رسالة لكل جمهوره الذين يذهبون إلى حفل حمو بيكا من أجله، "مجدي شطة مش رايح الحفلة، حمو بيكا كان يقول هذا الكلام حتى يجمع الفانز الخاص به في حفله، وقال في أخر الفيديو خلصانة".